تسلیت
 
فقط برای نوجوانان علاقه مند به IT
مکانی برای نوجوانان خاص
 
 
دو شنبه 9 خرداد 1390برچسب:, :: 12:7 ::  نويسنده : Hamid Reza

 

 
 نوریو اوگا، یکی از مدیران مهم و تاثیرگذار شرکت سونی که باعث موفقیت جهانی این شرکت شده بود روز گذشته در سن ۸۱ سالگی در توکیو درگذشت.


به گزارش ورد آی تی به نقل از آی دی جی ، وی در سال ۱۹۵۳ و در زمانی که تنها ۷ سال از شکل گیری سونی می گذشت به این شرکت پیوست و با توجه به دانش خود در زمینه موسیقی نقش مهمی در عرضه اولین محصولات این شرکت برای گوش کردن به موسیقی ایفا کرد.
وی در سال ۱۹۵۹ به همراه آکیو موریتا بنیانگذار شرکت سونی سفری کاری به آمریکا داشت و از آن به بعد بود که وی به طور تمام وقت در سونی مشغول به کار شد. در واقع علاقه این مرد به موسیقی بود که باعث شد شرکت سونی در زمینه تولیدات تجهیزات تخصصی و استودیویی موسیقی به برترین شرکت دنیا مبدل شود.
نوریو اوگا پدر واکمن هم محسوب می شود. وی در اواخر دهه ۷۰ ایده ساختن دستگاه کوچکی که گوش کردن به موسیقی را در حین راه رفتن و قدم زدن ممکن کند مطرح کرد. در نهایت او و مهندسان سونی با همکاری هم واکمن را معرفی کردند که تا دهه ۹۰ محبوبیت خود را کماکان حفظ کرد. اما مهم ترین اختراع وی و همکارانش سی دی بود که در سال ۱۹۸۰ اتفاق افتاد و به تدریج شیوه ضبط و پخش موسیقی را از آنالوگ به دیجیتال تغییر داد.
اولین دستگاه پخش سی دی شرکت سونی در اکتبر سال ۱۹۸۲ عرضه شد و اوگا یک سال بعد به ریاست سونی منصوب شد. در دوران ریاست او دستگاه های دیگری همچون مینی دیسک و Super Audio CD هم عرضه شد.

در اوایل دهه ۹۰ وی سونی را به سمت تولید کنسول های بازی هدایت کرد و پلی استیشن زیر نظر او طراحی و عرضه شد. اوگا بعد از نیم قرن کار و فعالیت موثر در سال ۲۰۰۳ بازنشسته شد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
موضوعات
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مکانی برای نوجوانان خاص و آدرس ir30.tk لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد. باتشکر مدیریت وبسایت .





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 57
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 59
بازدید ماه : 212
بازدید کل : 63836
تعداد مطالب : 41
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1

* نام و نام خانوادگی :
آدرس وب سایت :
* آدرس ایمیل:
*ادرس سایت شما:
سن :
شهر :
تلفن همراه شما :
آدرس :
نحوه تماس با شما: تلفن: آدرس ایمیل
نحوه آشنایی شما با ما:
موضوع پیام:
*پیام:

فرم تماس از پارس تولز